ABC tenisa

18
grudnia

# Tenis Xpress #Nowoczesne metody nauczania

# Tenis Xpress  #Nowoczesne metody nauczania

Program nauki gry dla dorosłych Tennis Xpress


            Tenis Xpress to nowatorski program nauki gry w tenisa dorosłych. Podstawą programu jest opracowany przez międzynarodową Federację Tenisa  9-godzinny kurs realizowany w formie zajęć grupowych. Celem programu Tenis Xpress jest pokazanie, że grać w tenisa można nauczyć się w każdym wieku oraz obalenie mitu, że nauka gry w tenisa osoby dorosłej to indywidualne lekcje z trenerem Ideą programu jest to, aby każdy nowy gracz, który już na pierwszej lekcji serwuje, gra wymiany i liczy punkty, na końcu całego6-lekcyjnego kursu:

 

-  posiadał podstawowe umiejętności techniczne w zakresie gry z głębi kortu, serwisu i woleja

- czuł się pewnie grając piłką zieloną na punkty na pełnym korcie

- znał podstawowe elementy taktyki

- znał przepisy gry


Kurs trwa 6 tygodni i składa się z 6 półtoragodzinnych lekcji (9 godzin). Każda lekcja prowadzona jest przez trenera, ale bardzo ważne jest, aby uczestnicy w celu budowania pewności siebie, mieli możliwość samodzielnej gry pomiędzy lekcjami.

W czasie kursu używane są piłki pomarańczowe (50% wolniejsze niż piłki żółte) oraz zielone (25%wolniejsze) przez co proces nauczania jest łatwiejszy, szybszy a co za tym idzie przyjemniejszy. Wolniejsze piłki nie są przeznaczone tylko do szkolenia dzieci. Mogą być także używanew nauczaniu dorosłych. Dzięki wolniejszym piłkom proces nauczania może być w znacznymstopniu przyspieszony.  Należy zwrócić uwagę na fakt, że dorośli uczą się w innym tempie, mają inne doświadczenie i transfer umiejętności. Z tego powodu każdy trener prowadzący kurs dla dorosłych z użyciem wolniejszych piłek powinien być dość elastyczny, zwracając uwagę na następujące elementy:

 

• jaka piłka (pomarańczowa czy zielona) używana jest na danym etapie kursu, uwzględniając umiejętności i postępy czynione przez uczestników. Piłka czerwona powinna być używana tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne, jako pomoc w nauczaniu lub w celu uczynienia lekcji bardziej aktywną.

• w jakim momencie gracze są gotowi do zmiany piłek na szybsze. Należy pamiętać o tym, że nie wszyscy uczą się w tym samym tempie, dlatego podczas tej samej lekcji, różni zawodnicy mogą grać różnymi piłkami.

• konieczność powrotu do wolniejszych piłek, jeśli gracze tracą pewność siebie, napotykając na trudności w opanowaniem niektórych ćwiczeń.

• jak dużego postępu dokonali gracze w trakcie kursu. Będą osoby, którym uda się zrealizować cel kursu, czyli rozgrywanie „zabawowych” meczów piłką zieloną, ale będą też tacy, którzy nie tracąc pewności siebie, będą mogli to zrobić jedynie piłką  pomarańczową

 

Wstecz